Partnership School for Butlers & Hospitality

Het onthaal vormt het kloppende hart van elk bedrijf. Het is vaak daar waar klanten, gasten, maar ook nieuwe medewerkers hun allereerste indruk op doen. Het is dan ook vanzelfsprekend dat je wil dat deze de verwachtingen overtreft, maar ook een blijvende impact heeft. 

Tegenwoordig omvat het concept van hospitality en receptie veel meer dan enkel een ontvangstbalie voor bezoekers. De rol van de receptiemedewerker, ofwel hospitality host, wordt steeds belangrijker en uitgebreider. Het beperkt zich niet langer tot de basistaken zoals het ontvangen en aanmelden van bezoekers. Zij zijn hoe langer hoe meer de spilfiguur die de cultuur, strategie en waarden van een bedrijf uitstralen. Bovendien zetten zij vaak de toon voor de totaalbeleving van een bezoek.

Training volgens Guestology 2.0-principe

Zowel de rol van de hospitality hosts als de verwachtingen van de gasten en klanten is dus sterk veranderd. Om hieraan tegemoet te komen, hebben we een partnership opgezet met School for Butlers and Hospitality. Met meer dan 139 jaar aan geschiedenis, is de school uitgegroeid tot een van de meest innovatieve plekken voor het opleiden van individuen en professionals binnen de hospitality wereld. 

Kris van Strydonck & Vincent Vermeulen

Deze samenwerking zorgt ervoor dat we onze medewerkers volgens het Guestology 2.0 principe trainen. Zo worden ze geschoold in het verwelkomen van gasten, etiquette en het creëren van de ultieme klantbeleving. Hiermee worden onze hosts omgetoverd in ware 'Hospitality Stars', die elke gastervaring naar een hoger niveau tillen.

Het resultaat is een onthaal en bezoekerservaring van topniveau, waar gastvrijheid en beleving nog meer centraal staan.

“Met dit partnership brengen we toegepaste inspiratie naar onze klanten, vanuit de sector bij uitstek rond hospitality, namelijk die van de butlers", vertelt Kris Van Strydonck, algemeen directeur Facilicom België. “We leiden onze medewerkers op in Guestology en vullen dit aan met onze jarenlange ervaring in receptiediensten.“

“We zien dat bedrijven meer en meer inzetten op hospitality en klantbeleving, zeker in de facilitaire sector. Hier wordt er meer gefocust op cateringservices en hospitality services.", zegt Vincent Vermeulen, Managing Director bij School for Butlers and Hospitality. “Eigenlijk is een partnership tussen Facilicom en School for Butlers een volgende logische stap. We kijken er enorm naar uit wat de resultaten gaan zijn.”

Betere totaalervaring

“Trendrapporten geven aan dat bezoekers en medewerkers op kantoor een uitzonderlijke ervaring verwachten. Hospitality en beleving zijn dus expliciet aanwezig in hun behoeften.”, zegt Kris Van Strydonck. “Dankzij onze integrale service en duurzame inspanningen kunnen wij al vanaf het binnenkomen en het onthaal de juiste totaalervaring bieden. Vervolgens trekken we deze ervaring via onze verschillende services tijdens en zelfs na het bezoek door.”

Kris van Strydonck & Vincent Vermeulen 2

Bekijk onze podcast rond hospitality

In deze aflevering duiken we dieper in de wereld van receptie en hospitality, waarin gastvrijheid en klantgerichtheid centraal staan. Dankzij onze twee inspirerende gasten worden we bijgepraat over de nieuwste trends in dit dynamische vakgebied.