Slim je schoonmaakactiviteiten plannen is één zaak. Maar op een slimme manier controleren of die planning ook daadwerkelijk is uitgevoerd? Dat is andere koek, denk je. Gelukkig heeft Kleendesk de oplossing.
Wat is Kleendesk?
Kleendesk is een alles-in-één platform voor industriële reiniging. Het is tegelijk een digitaal logboek, een databank en een planningstool met handige checklist.
Facilicom ontwikkelde dit platform zelf inhouse. Zowel in België als in Nederland gebruiken we Kleendesk om steeds het overzicht te bewaren en om een goed eindresultaat te garanderen.
Benieuwd hoe Kleendesk precies in elkaar zit? Lees meer in onze whitepaper.
Een alles-in-één platform voor industriële schoonmaak
Digitaal logboek
In het Kleendesk-logboek noteert de supervisor van Gom dagelijks alle punten die je aandacht verdienen. Een lekkende kraan, een onveilige situatie, een defecte knop aan een machine,... De supervisor kan hier ook foto’s of video’s van maken en toevoegen.
Maar het logboek doet meer dan alleen loggen. Het genereert ook trends en rapporten omtrent alle schoonmaakactiviteiten. Gebeuren er vooral op maandagochtend en vrijdagavond bijna-ongevallen? Gaat de hendel van mengmachine 23C geregeld stuk? Dan zal Kleendesk je daar automatisch op wijzen.
Je kan als gebruiker ook zelf opmerkingen en aandachtspunten toevoegen aan het logboek. Op die manier laat je de supervisor van Gom meteen weten of er zaken zijn die uitzonderlijke aandacht vragen. Met een extra druk op de knop post je de berichten trouwens niet alleen in het logboek, maar verstuur je ze ook via mail naar alle betrokkenen.
Kleendesk-databank
In Kleendesk vind je alle documenten en informatie die je nodig hebt in het kader van een IFS- of BRC-audit of bij controle door het FAVV: het reinigingsplan, opleidingsattesten, productfiches, enzovoort. In een paar kliks heb je dan ook alle informatie binnen handbereik.
Kleendesk maakt het ook mogelijk om per toestel handleidingen en schoonmaakinstructies toe te voegen in de databank. Welke onderdelen moeten gereinigd worden? Met welke detergenten? Welke onderdelen zijn fragiel? Welke onderdelen houden een veiligheidsrisico in? Wanneer er twijfel is of wanneer schoonmaakmedewerkers weinig ervaring hebben met een toestel, kunnen ze in een paar kliks alle info terugvinden.
Planningstool en checklist
Kleendesk ook een planningstool met een handige checklist. In deze checklist vind je een overzicht van alle oppervlaktes en machines die gereinigd moeten worden. Tijdens een controleronde vink je aan of het schoonmaken correct is verlopen, en met een simpele klik voeg je opmerkingen en/of foto’s toe. Kleendesk genereert ook van deze informatie trends en rapporten. Zo zie je in een oogopslag aan welke machines er de voorbije tijd kwaliteitsproblemen waren.
Bepaalde elementen, zoals plafonds en verdampers, hoeven wellicht niet elke dag gereinigd en ontsmet te worden. Maar juist omdat de urgentie hier lager is, worden ze soms wel eens uit het oog verloren. In Kleendesk kan je in één klik pushmeldingen en alerts instellen voor opdrachten die buiten de dagelijkse regelmaat vallen.
Tot slot kan je Kleendesk ook verbinden met andere bedrijfsprocessen. Stel dat er voor de reiniging van een bepaalde installatie technische ondersteuning nodig is, dan ontvangt je supportteam hierover vooraf een automatische melding. Of wanneer een diepvriesruimte 8 uur zonder stroom zat, ontvang je via Kleendesk een automatische alert om hiervoor het reinigingsprotocol te activeren.
Slimmer schoonmaken met Kleendesk
Het alles-in-één platform voor industriële reiniging.
Kleendesk helpt je om op een simpele, efficiënte manier uw schoonmaakplanning op te volgen. Wil je graag meer weten over dit alles-in-één platform?