5 tips voor de beste hospitality service

In de wereld van hospitality draait alles om het maken van een uitstekende eerste indruk. Het onthaal of de receptie is vaak het eerste fysieke contactpunt dat een bezoeker heeft met een bedrijf. De ervaring die hier wordt geboden, kan het imago van de organisatie maken of breken. Facilicom Hospitality Services deelt als expert in hospitality services 10 praktische tips en tricks om de gastbeleving te optimaliseren, de efficiëntie te verbeteren en te zorgen voor een blijvende positieve indruk. In deze blog vind je het eerste deel van de 10 tips. 

host schenkt staand koffie aan gast

1. Warm welkom 
Een eenvoudige maar krachtige handeling: begroet elke gast met een warme glimlach en maak oogcontact. Zo voelen gasten zich meteen welkom en gewaardeerd.

2. Wees proactief en attent 
Speel proactief in op de behoeften van bezoekers, dit kan vooraf al door een mail te sturen met duidelijke instructies over de aankomst (parking/ingang/…). Anticipeer nadien verder op mogelijke vragen en schat situaties zelf in. Zie je een bezoeker rondkijken? Biedt spontaan jouw hulp aan. 

3. Professionele uitstraling
Draag je uniform met trots en ontvang gasten in een opgeruimde balie of laat hen plaatsnemen in een propere en comfortabele wachtruimte. 

4. Persoonlijke benadering
Zorg op voorhand dat je de naam van de bezoeker kent, dit creëert een gevoel van herkenning en waardering. Zet ook soms je stoel eens aan de kant en verwelkom de gast staand. Hierdoor zorg je voor een dynamische receptie. 

5. Gebruik technologie
Maak gebruik van een digitaal aanmeldsysteem om bezoekers snel en efficiënt te registreren. Daarnaast kan een goed CRM-systeem helpen om klantinformatie bij te houden, zodat je sneller kunt inspelen op de behoeften van terugkerende gasten.

Wil je meer weten over onze hospitality diensten?      Contacteer ons